Na poskytovanie tých najlepších skúseností používame technológie, ako sú súbory cookie na ukladanie a/alebo prístup k informáciám o zariadení. Súhlas s týmito technológiami nám umožní spracovávať údaje, ako je správanie pri prehliadaní alebo jedinečné ID na tejto stránke. Nesúhlas alebo odvolanie súhlasu môže nepriaznivo ovplyvniť určité vlastnosti a funkcie.
Technické uloženie alebo prístup sú nevyhnutne potrebné na legitímny účel umožnenia použitia konkrétnej služby, ktorú si účastník alebo používateľ výslovne vyžiadal, alebo na jediný účel vykonania prenosu komunikácie cez elektronickú komunikačnú sieť.
Technické uloženie alebo prístup je potrebný na legitímny účel ukladania preferencií, ktoré si účastník alebo používateľ nepožaduje.
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na štatistické účely.
Technické úložisko alebo prístup, ktorý sa používa výlučne na anonymné štatistické účely. Bez predvolania, dobrovoľného plnenia zo strany vášho poskytovateľa internetových služieb alebo dodatočných záznamov od tretej strany, informácie uložené alebo získané len na tento účel sa zvyčajne nedajú použiť na vašu identifikáciu.
Technické úložisko alebo prístup sú potrebné na vytvorenie používateľských profilov na odosielanie reklamy alebo sledovanie používateľa na webovej stránke alebo na viacerých webových stránkach na podobné marketingové účely.
Iba firma, ktorá pomáha, má priateľov
Niekomu sa tu a tam naskytne príležitosť zarobiť veľa peňazí a pritom vie, že týmto obchodom zákazníkovi ublíži. Prezentuje mu nekvalitné hodinky ako kvalitné, „výhodne“ predáva drahý „stavebný“ pozemok, o ktorom vie, že sa na ňom nesmie stavať, alebo nahovára naivného dôchodcu na zrušenie poistky, aj keď vie, že príde o veľké peniaze. Je to veľké pokušenie, však?
Takýto obchod nikdy neurobte. Niekedy je menej viac – netreba byť chamtivý ani zákerný. Ak by sme aj opomenuli etický rozmer takého činu, ktorý je najdôležitejší, je potrebné si uvedomiť, že klient nie je hlupák. Raz príde na to, čo ste spravili. Aj keby ste boli veľmi prefíkaný, viete ho oklamať iba raz, po čase to bude hodnotiť ako podvod a ak stratíte jeho dôveru, už k vám nikdy viac nepríde. Navyše si vyrobíte ohovárajúceho nepriateľa, ktorý vám odplaší ďalších nových zákazníkov. V konečnom dôsledku teda veľmi prerobíte a čo je ešte horšie, prežijete zlý a zbytočný život. V strachu sa budete skrývať pred oklamanými zákazníkmi a chodiť budete iba po kanáloch. Nikdy nezabudnite skutočne pomáhať klientom. Potom svoju prácu môžete robiť dlho a dobre, s úsmevom a dobrým pocitom.
Duševne zdravý človek pomáha
Viete o tom, že slušní a dobrí ľudia bez veľkých rečí a bez výzvy automaticky pomôžu iným ľuďom? Je to pre nich úplne normálne. Ak šéf vidí, že podriadený má problém, veľmi často mu pomáha, ba dokonca mu často pomáha aj v súkromných veciach. A dobrý kolega bez slov pomôže priateľovi v práci.
A viete, že zlí ľudia, alebo presnejšie duševne chorí ľudia, ubližujú iným ľuďom? Asi áno. Jedno z kritérií ľudského duševného zdravia je ochota pomôcť iným. Ak idete po chodníku a tam leží nehybný človek, tak sa pristavíte a poskytneme mu pomoc. Alebo aspoň zavoláte záchranku, však? Je to pre vás normálne, robíte to bez veľkého rozmýšľania. Ale sú aj ľudia, ktorí by ho iba prekročili a možno by ho aj okradli. Toto môžeme nazvať duševnou chorobou, lebo iba blázon by ublížil inému človeku.
Veľkosť človeka rovná sa veľkosti pomoci
Čím viac človek pomáha, tým je viac duševne zdravý. Čím viac škodí, tým je to väčší blázon. A dajte si na neho pozor. Lebo ak váš život, zdravie či práca závisí od šialenca, ste v neustálom ohrození.
Niekto škodí tak, že „iba“ ohovára. Už sa vám stalo, že o vás niekto šíril nepravdivé informácie a mali ste z toho nepríjemnosti? Ak kolega šíri o kolegovi nepravdivé lži, môže tým spôsobiť veľké škody. Ľudia nemajú čas produkovať a iba bojujú s klebetami.
Sú dokonca aj takí, čo okrádajú iných. Firma odoberie tovar, len akosi zabudne dva roky zaplatiť. Iná firma zoberie zálohu a nedodá tovar. A dokonca po sebe niektorí ľudia aj strieľajú a zabíjajú sa. To už môžeme otvorene označiť za úplný prejav duševného šialenstva.
Veľkí ľudia svoju veľkosť od tohto alebo podobného šialenstva nikdy neodvodzujú. Vedia, že skutočná veľkosť človeka, skupiny alebo celej firmy sa určuje podľa jediného kritéria: podľa veľkosti pomoci, ktorú poskytli druhým.
Dobré meno, moc aj peniaze sa radi zhromažďujú okolo tých, o ktorých vedia, že ich použijú správne. Preto nikdy popri výkone svojej práce, obchodovaní či jednaní so zákazníkom nikdy nezabudnite na to najdôležitejšie. Iba dobro sa totiž počíta.
Viac si prečítate v knihe Ladislava Pavlíka • AKO FUNGUJÚ ÚSPEŠNÉ FIRMY.
Autor: Ladislav Pavlík • HCA Slovakia • www.skolamanazmentu.sk
Foto: Rudolf Baranovič • www.baranovic.sk
Kategórie